Warsztat operatorski

Gdyńska Szkoła Filmowa organizuje w kwietniu i maju 2013 r. Warsztat operatorski z elementami reżyserii, montażu i dźwięku.

Warsztat operatorski

Celem warsztatu jest praktyczne zapoznanie słuchaczy z tajnikami zawodu operatora obrazu. Podczas 100 godzin zajęć, słuchacze poznają podstawowe narzędzia pracy operatora oraz sposoby ich świadomego wykorzystania na planie filmowym. Obok techniki i technologii omawiane będą zagadnienia estetyczne oraz zasady języka filmowego. Słuchacze zapoznają się także z elementami reżyserii, realizacji dźwięku i montażu w zakresie niezbędnym w pracy operatora.

Warsztaty prowadzić będą wykładowcy Gdyńskiej Szkoły Filmowej.

Uczestnicy którzy ukończą warsztat i zrealizują 2 indywidualne ćwiczenia, otrzymają dyplom ukończenia wraz z oceną ich pacy.

PROGRAM: 

TECHNIKA I TECHNOLOGIA FILMOWA
Budowa oka, percepcja widzenia. Oko a obiektyw. 
Budowa obiektywów, ogniskowa, głębia ostrości, kąt widzenia, rodzaje obiektywów. 
Przysłona, migawka, czas ekspozycji, czułość. 
Teoria barw. 
Budowa kamery, rodzaje kamer, obsługa. 
Zapis cyfrowy a zapis analogowy. 
Osprzęt filmowy, rodzaje i sposoby wykorzystania. 
Światło, budowa, rodzaje, właściwości. 
Pomiar światła. 
Kamery filmowe a VDSLR 


SZTUKA OPERATORSKA
Rola operatora w powstawaniu filmu. 
Struktura ekipy filmowej. Pion operatorski. 
Kreowanie przestrzeni filmowej, style oświetlenia. 
Kompozycja, kolor, rytm. 
Plastyka obrazu filmowego i metody jej kontroli. 
Inscenizacja, ruchy kamery. Schematy oświetlenia. 
Wykorzystanie optyki i filtrów zdjęciowych. 
Analiza scenariusza pod kątem zdjęć, scenopis, storyboard. 
Dokumentacja operatorska. 
Operator w filmie fabularnym i dokumentalnym. 
Analizy operatorskie wybranych scen filmowych. 

PODSTAWY TECHNIKI DŹWIĘKOWEJ
Zapis dźwięku w kamerze. 
Zewnętrzny sprzęt dźwiękowy, mikrofony, miksery, rejestratory. 
Podstawowe zasady rejestracji dźwięku. 

PODSTAWY REŻYSERII FILMOWEJ
Podstawy języka filmowego. 
Budowa scenariusza. 
Casting. 
Zasady pracy z aktorami. 

POSTPRODUKCJA
Zapis i archiwizacja materiałów. 
Podstawy montażu. 
Koloryzacja. 

CZAS TRWANIA
100 godzin zajęć praktycznych i teoretycznych. 

TERMIN
Kwiecień – maj 2013. 

Zajęcia odbywają się w systemie weekendowym, szczegółowy plan zajęć ustalony zostanie w porozumieniu ze słuchaczami.

OPŁATY
1.700 zł płatne po zakwalifikowaniu uczestnika. 

REKRUTACJA
Osoby zainteresowane powinny przesłać wypełniony formularz zgłoszeniowy na adres slawomir.pultyn@gsf.pl Na zgłoszenia czekamy do 29 marca. Liczba miejsc ograniczona.




  • „love_proxy” nagrodzone w San Francisco!

  • „love_proxy” Marcina Niemkiewicza zdobyło Nagrodę dla Najlepszego Filmu Krótkometrażowego w konkursie Sci-Fi Short & TV Awards w San Francisco. „love_proxy” było jedną z 27 nominowanych do Nagród produkcji, w zdecydowanej większości powstałych w USA. Uroczysta Gala dla zwycięzców Nagród odbędzie się 15 września.

  • „Nic poważnego” nagrodzone Grand Prix 17. Solanin FF w Nowej Soli!

  • „Nic poważnego” Kamila Czudeja zdobyło Grand Prix oraz Nagrodę Jury Młodych 17. Festiwalu Filmów Niezależnych Solanin FF, który odbył się w Nowej Soli w dniach 20 – 24 sierpnia. Jury przyznało filmowi Grand Prix za: „dobrą, prawdziwą opowieść, doskonałe aktorstwo i głębokie emocje wyrażone znakomitym językiem. Przewrotny tytuł zapowiada poważny temat, a realizacja dokonała się w duchu najlepszych tradycji polskiej szkoły filmowej”.

  • „Nic poważnego”, „Taki szczęśliwy dzień” i „Przystań” w programie Inter-City FF w Busan

  • „Nic poważnego” Kamila Czudeja, „Taki szczęśliwy dzień” Piotra Pluty i „Przystań” Diany Szczotki znalazły się w programie nadchodzącego Inter-City Film Festival w Busan w Korei Płd. Festiwal, organizowany przez Stowarzyszenie Niezależnych Filmowców odbędzie się w dniach 28 – 31 sierpnia i zaprezentuje tylko piętnaście, wybranych filmów z Brazylii, Hiszpanii, Hong Kongu, Irlandii, Japonii, Niemiec i Polski.

Więcej aktualności