Marcin Borchardt i „Awangarda muzyki XX wieku.” w Mieście Słowa, sobota, 30 maja, godz. 20.00, Muzeum Miasta Gdyni, WSTĘP WOLNY

Zapraszamy serdecznie na kolejną odsłonę nowego festiwalu literackiego Miasto Słowa, który od tego roku towarzyszyć będzie Nagrodzie Literackiej GDYNIA. Jednym z bohaterów będzie Marcin Borchardt (wykładowca Gdyńskiej Szkoły Filmowej), z którym o niezwykłej książce „Awangarda muzyki końca XX wieku. Przewodnik dla początkujących” rozmawiać będzie Sebastian Jakub Konefał. Podczas spotkania na czytelników czekać będzie wiele multimedialnych niespodzianek!

Marcin Borchardt i „Awangarda muzyki XX wieku.” w Mieście Słowa, sobota, 30 maja, godz. 20.00, Muzeum Miasta Gdyni, WSTĘP WOLNY

SPOTKANIE W MIEŚCIE SŁOWA: Marcin Borchardt / prezentacja monografii „Awangarda muzyki XX wieku. Przewodnik dla początkujących” – tom 1

30.05 / godz. 20.00 / Muzeum Miasta Gdyni

Spotkanie prowadzi: Sebastian Jakub Konefał

MARCIN BORCHARDT /

Dziennikarz, reżyser, scenarzysta. Autor filmów dokumentalnych, reklam, wideoklipów. Reżyser programów telewizyjnych. Wykładowca w Gdyńskiej Szkole Filmowej oraz Akademii Filmu Dokumentalnego Planete+Doc na Uniwersytecie Gdańskim. Popularyzator dwudziestowiecznej awangardy w muzyce i filmie. Autor obszernej monografii „Awangarda muzyki XX wieku. Przewodnik dla początkujących” [Wyd. w Podwórku 2014].

Wydawnictwo w Podwórku przedstawia pierwszy tom monografii Marcina Borchardta „Awangarda muzyki końca XX wieku. Przewodnik dla początkujących”. Napisana w formie popularyzatorskiego przewodnika książka Borchardta jest świadectwem rewolucyjnych zmian w myśleniu o muzyce, jakie dokonały się po drugiej wojnie światowej. W pierwszej części rozpisanej na trzy tomy monografii autor koncentruje się na czterech tematach: wynalazczości i eksperymentach Johna Cage’a; muzyce konkretnej i zmaganiach Pierre’a Schaeffera z kanonem do re mi; historii wczesnej muzyki elektronicznej, a zwłaszcza zagadnieniu mechanizacji, elektryfikacji i matematyzacji muzyki od Pitagorasa do początków lat 70. XX wieku; oraz przedstawieniu sylwetek czterech minimalistów (La Monte Young, Terry Riley, Steve Reich, Philip Glass), których kompozycje podbiły muzykę amerykańską u schyłku ubiegłego stulecia. Każdemu z rozdziałów towarzyszy syntetyczny „Przewodnik” po najważniejszych kompozycjach i nagraniach poszczególnych artystów. Celem książki jest promocja nowej muzyki oraz wypełnienie luki istniejącej w polskim piśmiennictwie w zakresie publikacji popularyzujących współczesną muzykę awangardową, zarówno w jej filharmonicznym, jak i undergroundowym wcieleniu.

SEBASTIAN JAKUB KONEFAŁ /

Pracownik Katedry Wiedzy o Filmie na Uniwersytecie Gdańskim. Stypendysta Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Publikował między innymi w „Kinie”, „Kwartalniku Filmowym”, „Studiach Filmoznawczych” i „Studiach Humanistycznych AGH”. Autor książki „Corpus futuri: literackie i filmowe wizerunki postludzi” (Gdańsk 2013). Współtwórca haseł do „Światowej Encyklopedii Filmu Religijnego” (Kraków 2007), leksykonu „Kina Nowej Przygody” (Gdańsk 2012) i „World Film Locations: Reykjavik” (Bristol 2012). Obecnie zajmuje się badaniem kinematografii islandzkiej.

  • Oświadczenie Gdyńskiej Szkoły Filmowej dotyczące artykułu prasowego z dnia 18.11.2024 r. opublikowanego na portalu OKO.press

  • Pragniemy zdecydowanie podkreślić, że nie ma i nie będzie naszej zgody na jakiekolwiek zachowania przemocowe wobec naszych Studentek i Studentów. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby na podstawie posiadanej przez nas wiedzy pomóc naszej Studentce, dzisiaj – Absolwentce w sytuacji, w jakiej się znalazła. Bezpośrednio po opisanym w artykule zdarzeniu poprosiliśmy o pomoc psychologa, który był do dyspozycji Studentek i Studentów. Wdrożyliśmy także kodeks etyczny obowiązujący w Gdyńskiej Szkole Filmowej („GSF”) do chwili obecnej.

Więcej aktualności