Bezpłatne masterclassy i warsztaty filmowe online – edycja jesienna

Przed nami kolejna edycja BEZPŁATNYCH warsztatów i wykładów online w ramach XIV Przeglądu Amatorskich Filmów Uczniowskich ALBATROSY! Zachęcamy wszystkich chętnych do rozwijania…

Bezpłatne masterclassy i warsztaty filmowe online – edycja jesienna

Przed nami kolejna edycja BEZPŁATNYCH warsztatów i wykładów online w ramach XIV Przeglądu Amatorskich Filmów Uczniowskich ALBATROSY!

Zachęcamy wszystkich chętnych do rozwijania z nami swojej filmowej pasji i zgłębienia wiedzy na temat sztuki filmowej.

ZAPISY (kliknij)

HARMONOGRAM EDYCJI JESIENNEJ

30.09 godz. 18:00

Warsztat pracy z aktorem.

Kinga Dębska porozmawia z młodzieżą o tym, jak się znaleźć w zawodzie reżysera, jak mądrze zaczynać. Przeprowadzi również kilka ćwiczeń na wyobraźnię.

prowadzenie: Kinga Dębska

Reżyserka i scenarzystka. Absolwentka reżyserii filmowej praskiej FAMU, a wcześniej japonistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Ma na swoim koncie kilkanaście filmów dokumentalnych, m.in. nagrodzoną „Orłem ” pełnometrażową „Aktorkę” o Elżbiecie Czyżewskiej. Za swój debiut fabularny „Hel” otrzymała nagrodę za najlepszy scenariusz na festiwalu Młodzi i Film w Koszalinie. „Moje córki krowy”, jej drugi film fabularny przyniósł jej sukces artystyczny i frekwencyjny, m.in. nagrodę publiczności, dziennikarzy oraz kin studyjnych i lokalnych na 40. Festiwalu Filmowym w Gdyni oraz wiele innych nagród w Polsce i na świecie. Jej ostatnie dwa filmy to „Plan B” oraz „Zabawa zabawa”, nagrodzona m. in. nagrodą publiczności na Festiwalu Mastercard Off Camera. Kinga Dębska jest również autorką książek „Moje córki krowy” i „Porozmawiaj ze mną”. Ostatnimi jej projektami są sześcioodcinkowy serial dla TVN pt. „ Szóstka ” i teatr telewizji „Oscar dla Emily”.

05.10 godz. 18:00

Animacja przedmiotów, czyli „pixelacja”.

Do udziału w warsztacie szczególnie zachęcamy uczestników nakierowanych na branżę reklamową. Podczas wykładu uczestnicy zapoznają się z aplikacją na smartfon Stopmotion Studio. Omówimy podstawowe zagadnienia pikselacji oraz zaprezentujemy filmy z przykładami pikselacji i wykorzystania animacji przedmiotów.

07.10 godz. 18:00

Animacja 2d.

Zapoznanie z aplikacją na smarfon Stopmotion Studio, z obsługą aparatu cyfrowego i programu Dragon Stopmotion na PC. Prezentacja filmów z przykładami animacji płaskiej 2D i wycinanki. Wprowadzenie do zajęć praktycznych. Animacja prezentacyjna przez prowadzącego, animacja na wieloplanie przez uczestników pod okiem prowadzącego.

12.10 godz. 18:00

Animacja postaci.

Omówienie podstawowych zagadnień animacji lalkowej oraz animacji efektów specjalnych w filmie fabularnym. Prezentacja filmów z przykładami animacji lalkowej oraz FX stop-motion. Wprowadzenie do zajęć praktycznych. Animacja prezentacyjna przez prowadzącego, animacja postaci przez uczestników pod okiem prowadzącego.

prowadzenie: Piotr Fincer

Jeden z najlepszych animatorów w studio Trefl – prowadził webinar „W grupie siła – animowanie scen zbiorowych.” Webinar poświęcony interakcji lalki ze scenografią i roli scen zbiorowych w filmie. Pracował przy takich produkcjach jak: pełnometrażowy film „Nawet myszy idą do nieba”, „Solan i Ludwik – wielki wyścig z serem” czy krótkometrażowy „Lemon & Elderflower”, a także przy serialach „Koyaa”, „Parauszek i przyjaciele” i „Rodzina Treflików”. Prowadził warsztaty filmowe i plastyczne w Łodzi w Studio Se-Ma-For oraz na Uniwersytecie Opolskim, na festiwalu Creativa w Mexico City, festiwalu Chilemonos w Santiago de Chile, festiwalu filmu animowanego Balkanima w Belgradzie oraz warsztaty w szkołach podstawowych oraz w Biurze Wystaw Artystycznych w Krośnie. Posiada również kwalifikacje pedagogiczne.

14.10 godz. 18:00

Prawo autorskie

Gdy robicie film stajecie się twórcami utworu audiowizualnego. Przysługują Wam określone prawa osobiste i majątkowe. Tworząc musicie jednak zachować ostrożność, aby jednocześnie nie naruszyć praw do innego, już istniejącego dzieła. Celem naszego spotkania będzie zrozumienie najważniejszych aspektów prawa autorskiego, które umożliwią legalne upowszechnianie i dystrybucję Waszego filmu.

prowadzenie: Jerzy Rados

Zastępca Dyrektora GSF. Reżyser, scenarzysta, fotograf. Twórca idei Rodzinnego Albumu Polaków, autor krótkich filmów „Kronika FPFF” i wideoklipów. Pomysłodawca i realizator kolejnych edycji Pomorskich Warsztatów Filmowych. Twórca idei Rodzinnego Albumu Polaków, czyli zbiorowych, pozowanych fotografii mieszkańców miast, grup etnicznych i zawodowych, m.in. rodzinnego zdjęcia: „Polaków z Ojcem Świętym”, „Filmowców i uczestników XXX FPFF w Gdyni”, „Powstańców Warszawskich”, „Kaszubów”, a także rodzinnych zdjęć mieszkańców miast, m.in. Gdańska, Katowic, Poznania, Olsztyna, Gorzowa, Sieradza i wielu innych.

Autor krótkich filmów „Kroniki FPFF”, wideoklipów („Gdzie są przyjaciele moi” Macieja Maleńczuka i „Miasto budzi się” Pawła Kukiza) oraz reklam. Reżyser programu „Wojciech Cejrowski – boso przez świat”, widowiska publicystycznego „Bramy jutra”, filmów dokumentalnych m. in. „Andrzej Wajda ogląda Popiół i diament”, „Janusz Morgenstern ogląda Do widzenia, do jutra…” oraz „Kuchnia Mistrzów”.

19.10 godz. 18:00

Domowa szkoła filmowa.

Dekonstrukcja sceny filmowej czyli jak uczyć się robić filmy oglądając filmy innych.

26.10 godz. 18:00

Światło w filmie.
Budowanie emocji i nastroju za pomocą światła.

prowadzenie: Sławomir Pultyn

Operator, fotograf, reżyser, wykładowca Gdyńskiej Szkoły Filmowej. Autor filmów dokumentalnych i programów telewizyjnych. Jest twórcą idei Rodzinnego Albumu Polaków – zbiorowych pozowanych fotografii mieszkańców miast, grup etnicznych, grup zawodowych. Absolwent Wydziału Operatorskiego i Realizacji Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi.

27.10 godz. 18:00

Montaż filmu fabularnego.

3.11 godz. 18:00

Montaż filmu dokumentalnego.

Czym tak właściwie jest montaż filmowy? Na tegorocznych warsztatach przybliżymy uczestnikom to, co na pierwszy rzut oka wydaje się być niewidzialne, a jednocześnie jest nierozerwalną, niezwykle istotną częścią dzieła filmowego. Analizując sceny z klasycznych hollywoodzkich filmów, przyjrzymy się, jak za pomocą montażu można sterować emocjami widza, budować dramaturgię czy kreować bohaterów. Następnie zastanowimy się, czym różni się praca montażysty przy filmie fabularnym, od tej wykonywanej przy filmie dokumentalnym. Porozmawiamy o etyce zawodu oraz o tym, jak montaż tworzy filmową rzeczywistość na przykładzie dwóch krótkometrażowych filmów dokumentalnych – Ćwiczenia Warsztatowe Marcela Łozińskiego oraz Obiekt Pauliny Skibińskiej.

prowadzenie: Aleksandra Rosset

Montażystka filmowa, doktorantka w Szkole Doktorskiej PWSFTviT. W 2019 roku ukończyła studia magisterskie na kierunku montaż filmowy w Szkole Filmowej w Łodzi. Studiowała w czeskiej szkole filmowej FAMU, gdzie asystowała u prof. Martina Ciháka i Adama Brothanka. Obecnie swoje umiejętności dydaktyczne rozwija pod okiem rektor PWSFTviT Milenii Fiedler. Freelancerka, montuje krótkie formy fabularne, specjalizuje się w montażu filmów animowanych. Montowane przez nią filmy były pokazywane i zdobywały nagrody na prestiżowych festiwalach na całym świecie, m.in: Doc Leipzig, Annecy International Animation Festival, Stuttgart International Festival of Animated Film, Animafest Zagreb, Tricky Women/Tricky Realities Animation Festival, Paris International Animation Film Festival, Festiwal Polskich Filmów FabularnychMMF Nowe Horyzonty, Krakowski Festiwal Filmowy, Warszawski Festiwal Filmowy, Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych „Młodzi i Film”. Współpracuje z instytucjami takimi jak WOŚP, Pol’and’Rock, VNLab, Krytyka Polityczna, Narodowa Galeria Sztuki Zachęta, Muzeum Sztuki w Łodzi i Fundacja Gajusz.

 

Serdecznie zapraszamy!

Organizatorem konkursu jest Pomorska Fundacja Filmowa w Gdyni przy współpracy Gdyńskiej Szkoły Filmowej.
Projekt otrzymał dofinansowanie Gminy Miasta Gdyni oraz Fundacji PZU.

  • Oświadczenie Gdyńskiej Szkoły Filmowej dotyczące artykułu prasowego z dnia 18.11.2024 r. opublikowanego na portalu OKO.press

  • Pragniemy zdecydowanie podkreślić, że nie ma i nie będzie naszej zgody na jakiekolwiek zachowania przemocowe wobec naszych Studentek i Studentów. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby na podstawie posiadanej przez nas wiedzy pomóc naszej Studentce, dzisiaj – Absolwentce w sytuacji, w jakiej się znalazła. Bezpośrednio po opisanym w artykule zdarzeniu poprosiliśmy o pomoc psychologa, który był do dyspozycji Studentek i Studentów. Wdrożyliśmy także kodeks etyczny obowiązujący w Gdyńskiej Szkole Filmowej („GSF”) do chwili obecnej.

Więcej aktualności