Powstał elementarz dla początkujących adeptów sztuk audiowizualnych

Jak wyprodukować dobry film mając do dyspozycji mikroskopijny budżet? Na co zwracać uwagę, żeby obraz miał szansę konkurować z zagranicznymi tytułami? Jak przygotować materiały o projekcie, by zainteresować producentów? Jak w nowoczesny sposób budować strategię promocji filmu? Jaką rolę mogą w niej odegrać festiwale filmowe?

Te i podobne pytania zadają sobie młodzi scenarzyści, reżyserzy, producenci, dystrybutorzy stawiający pierwsze kroki w branży. Cóż można zrobić lepszego, niż zadać je doświadczonym profesjonalistom? Taka idea przyświecała spotkaniom z cyklu INTERFILMLAB. Wskazówki ekspertów zebrał i przystępnie opisał Grzegorz Fortuna Jr. w publikacji, którą można bezpłatnie pobrać na stronie projektu.

Przygotowaliśmy ekstrakt praktycznej wiedzy o tym, jak być konkurencyjnym na rynku audiowizualnym mówi Fortuna Jr. – To pigułka podstawowych informacji o nowatorskich sposobach działania w branży tak, by móc realizować autorską wizję, tworzyć dobrej jakości kino, które ma szansę odnieść komercyjny sukces i wyjść poza lokalne podwórko.

Praktycy pokroju Mii Bays, producentki nagrodzonego Oscarem Sześciostrzałowca (reż. Martin McDonagh), czy Mariusza Włodarskiego, producenta m.in. Intruza (reż. Magnus von Horn) oraz 21 × Nowy Jork (reż. Piotr Stasik), przyjechali z konkretnymi instrukcjami, opowiadali o sprawdzonych schematach postępowania i szlakach przetartych przez wielu uznanych dziś twórców.

Pomyślcie o swojej publiczności, o tym, co macie jej do powiedzenia, uchwyćcie autentyczność – mówiła Mia Bays podczas warsztatów INTERFILMLAB. – Jeśli adresujecie swój film do międzynarodowej publiczności, zastanówcie się dobrze, co widzowie muszą wiedzieć, by zrozumieć waszą historię.

Ogólna recepta na sukces sprowadza się do tego, by tworzyć filmy zrozumiałe pod każdą szerokością geograficzną, wykorzystując powszechnie znane schematy gatunkowe, ale wprowadzając modyfikacje wynikające z lokalnej kultury i wrażliwości. Na co konkretnie zwracać uwagę? Aby poznać szczegóły, trzeba kliknąć w link i pobrać publikację!

http://interfilmlab.pl/pobierz-publikacje/

Spotkania z cyklu INTERFILMLAB są inicjatywą Instytutu KOSMOPOLIS Fundacji Nauki, Kultury i Edukacji. Odbywały się w 2017 roku podczas trzech festiwali filmowych: KAMERALNE LATO w Radomiu, WAMA Film Festival w Olsztynie i CINEMAFORUM w Warszawie.

Projekt INTERFILMLAB – edukacja na rzecz zwiększenia konkurencyjności i możliwości eksportowych polskiego przemysłu filmowego jest współfinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Weronika Skwarzec

Koordynator PR

tel.: +48 506668864

e-mail: weronika.skwarzec@kosmopolis.pl


Instytut KOSMOPOLIS
Fundacja Nauki, Kultury i Edukacji

ul. Bolesława Chrobrego 22 • 26-600 Radom


Instytut KOSMOPOLIS – Oddział w Olsztynie
Centrum Kultury Filmowej Awangarda 2
Plac Jana Pawła II 2/3 • 10-102 Olsztyn

http://www.kosmopolis.pl • e-mail: instytut@kosmopolis.pl

  • „love_proxy”, „Przyciąganie” i „Przystań” w programie NY New Filmmakers Plus w Nowym Jorku!

  • „love_proxy” Marcina Niemkiewicza, „Przyciąganie” Aleksandry Szczepaniak i „Przystań” Diany Szczotki zostaną zaprezentowane w ramach kolejnej edycji programu NY New Filmamkers Plus w Nowym Jorku. Trwająca w dniach 1 -30 września edycja programu, organizowanego przez Anthology Film Archives w NY, obejmie, obok filmów z Gdyni, produkcje zrealizowane przez młodych twórców m.in. z Anglii, Chin, Iranu, Korei i USA.

  • „love_proxy” nagrodzone w San Francisco!

  • „love_proxy” Marcina Niemkiewicza zdobyło Nagrodę dla Najlepszego Filmu Krótkometrażowego w konkursie Sci-Fi Short & TV Awards w San Francisco. „love_proxy” było jedną z 27 nominowanych do Nagród produkcji, w zdecydowanej większości powstałych w USA. Uroczysta Gala dla zwycięzców Nagród odbędzie się 15 września.

  • „Nic poważnego” nagrodzone Grand Prix 17. Solanin FF w Nowej Soli!

  • „Nic poważnego” Kamila Czudeja zdobyło Grand Prix oraz Nagrodę Jury Młodych 17. Festiwalu Filmów Niezależnych Solanin FF, który odbył się w Nowej Soli w dniach 20 – 24 sierpnia. Jury przyznało filmowi Grand Prix za: „dobrą, prawdziwą opowieść, doskonałe aktorstwo i głębokie emocje wyrażone znakomitym językiem. Przewrotny tytuł zapowiada poważny temat, a realizacja dokonała się w duchu najlepszych tradycji polskiej szkoły filmowej”.

Więcej aktualności