Warsztat operatorski

Gdyńska Szkoła Filmowa organizuje w kwietniu i maju 2013 r. Warsztat operatorski z elementami reżyserii, montażu i dźwięku.

Warsztat operatorski

Celem warsztatu jest praktyczne zapoznanie słuchaczy z tajnikami zawodu operatora obrazu. Podczas 100 godzin zajęć, słuchacze poznają podstawowe narzędzia pracy operatora oraz sposoby ich świadomego wykorzystania na planie filmowym. Obok techniki i technologii omawiane będą zagadnienia estetyczne oraz zasady języka filmowego. Słuchacze zapoznają się także z elementami reżyserii, realizacji dźwięku i montażu w zakresie niezbędnym w pracy operatora.

Warsztaty prowadzić będą wykładowcy Gdyńskiej Szkoły Filmowej.

Uczestnicy którzy ukończą warsztat i zrealizują 2 indywidualne ćwiczenia, otrzymają dyplom ukończenia wraz z oceną ich pacy.

PROGRAM: 

TECHNIKA I TECHNOLOGIA FILMOWA
Budowa oka, percepcja widzenia. Oko a obiektyw. 
Budowa obiektywów, ogniskowa, głębia ostrości, kąt widzenia, rodzaje obiektywów. 
Przysłona, migawka, czas ekspozycji, czułość. 
Teoria barw. 
Budowa kamery, rodzaje kamer, obsługa. 
Zapis cyfrowy a zapis analogowy. 
Osprzęt filmowy, rodzaje i sposoby wykorzystania. 
Światło, budowa, rodzaje, właściwości. 
Pomiar światła. 
Kamery filmowe a VDSLR 


SZTUKA OPERATORSKA
Rola operatora w powstawaniu filmu. 
Struktura ekipy filmowej. Pion operatorski. 
Kreowanie przestrzeni filmowej, style oświetlenia. 
Kompozycja, kolor, rytm. 
Plastyka obrazu filmowego i metody jej kontroli. 
Inscenizacja, ruchy kamery. Schematy oświetlenia. 
Wykorzystanie optyki i filtrów zdjęciowych. 
Analiza scenariusza pod kątem zdjęć, scenopis, storyboard. 
Dokumentacja operatorska. 
Operator w filmie fabularnym i dokumentalnym. 
Analizy operatorskie wybranych scen filmowych. 

PODSTAWY TECHNIKI DŹWIĘKOWEJ
Zapis dźwięku w kamerze. 
Zewnętrzny sprzęt dźwiękowy, mikrofony, miksery, rejestratory. 
Podstawowe zasady rejestracji dźwięku. 

PODSTAWY REŻYSERII FILMOWEJ
Podstawy języka filmowego. 
Budowa scenariusza. 
Casting. 
Zasady pracy z aktorami. 

POSTPRODUKCJA
Zapis i archiwizacja materiałów. 
Podstawy montażu. 
Koloryzacja. 

CZAS TRWANIA
100 godzin zajęć praktycznych i teoretycznych. 

TERMIN
Kwiecień – maj 2013. 

Zajęcia odbywają się w systemie weekendowym, szczegółowy plan zajęć ustalony zostanie w porozumieniu ze słuchaczami.

OPŁATY
1.700 zł płatne po zakwalifikowaniu uczestnika. 

REKRUTACJA
Osoby zainteresowane powinny przesłać wypełniony formularz zgłoszeniowy na adres slawomir.pultyn@gsf.pl Na zgłoszenia czekamy do 29 marca. Liczba miejsc ograniczona.




  • „Nic poważnego” i „Taki szczęśliwy dzień” w konkursie 18. Amarcort Film Festival w Rimini we Włoszech!

  • „Nic poważnego” Kamila Czudeja i „Taki szczęśliwy dzień” Piotra Pluty zostaną zaprezentowane w różnych sekcjach konkursowych nadchodzącego 18. Amarcort Film Festival w Rimini, rodzinnym mieście Federico Felliniego. Festiwal odbędzie się w dniach 25 – 30 listopada, a „Nic poważnego” będzie pokazane w konkursie filmów studenckich, zaś „Taki szczęśliwy dzień” – w sekcji Titta, prezentującej filmy poświęcone relacjom między rodzicami i dziećmi.

  • Specjalna prezentacja filmów Gdyńskiej Szkoły Filmowej w Los Angeles!

  • Zbliżający się, tegoroczny 26. Festiwal Filmów Polskich w Los Angeles zaprezentuje specjalny program filmów Gdyńskiej Szkoły Filmowej: „love_proxy” Marcina Niemkiewicza, „Nic poważnego” Kamila Czudeja, „Taki szczęśliwy dzień” Piotra Pluty, „Przyciąganie” Aleksandry Szczepaniak i dokument Lulu Pomorovej „Olga”. Pokazy festiwalowe odbędą się Laemmle Town Center w dniach 20 – 23 listopada. Dwa z filmów GSF: „Nic poważnego” Kamila Czudeja i „Przyciąganie” Aleksandry Szczepaniak zyskały też Nominacje do przyznawanej w trakcie festiwalu Nagrody Hollywoodzkiego Orła w kategorii film krótkometrażowy.

Więcej aktualności