Warsztat operatorski

Gdyńska Szkoła Filmowa organizuje w kwietniu i maju 2013 r. Warsztat operatorski z elementami reżyserii, montażu i dźwięku.

Warsztat operatorski

Celem warsztatu jest praktyczne zapoznanie słuchaczy z tajnikami zawodu operatora obrazu. Podczas 100 godzin zajęć, słuchacze poznają podstawowe narzędzia pracy operatora oraz sposoby ich świadomego wykorzystania na planie filmowym. Obok techniki i technologii omawiane będą zagadnienia estetyczne oraz zasady języka filmowego. Słuchacze zapoznają się także z elementami reżyserii, realizacji dźwięku i montażu w zakresie niezbędnym w pracy operatora.

Warsztaty prowadzić będą wykładowcy Gdyńskiej Szkoły Filmowej.

Uczestnicy którzy ukończą warsztat i zrealizują 2 indywidualne ćwiczenia, otrzymają dyplom ukończenia wraz z oceną ich pacy.

PROGRAM: 

TECHNIKA I TECHNOLOGIA FILMOWA
Budowa oka, percepcja widzenia. Oko a obiektyw. 
Budowa obiektywów, ogniskowa, głębia ostrości, kąt widzenia, rodzaje obiektywów. 
Przysłona, migawka, czas ekspozycji, czułość. 
Teoria barw. 
Budowa kamery, rodzaje kamer, obsługa. 
Zapis cyfrowy a zapis analogowy. 
Osprzęt filmowy, rodzaje i sposoby wykorzystania. 
Światło, budowa, rodzaje, właściwości. 
Pomiar światła. 
Kamery filmowe a VDSLR 


SZTUKA OPERATORSKA
Rola operatora w powstawaniu filmu. 
Struktura ekipy filmowej. Pion operatorski. 
Kreowanie przestrzeni filmowej, style oświetlenia. 
Kompozycja, kolor, rytm. 
Plastyka obrazu filmowego i metody jej kontroli. 
Inscenizacja, ruchy kamery. Schematy oświetlenia. 
Wykorzystanie optyki i filtrów zdjęciowych. 
Analiza scenariusza pod kątem zdjęć, scenopis, storyboard. 
Dokumentacja operatorska. 
Operator w filmie fabularnym i dokumentalnym. 
Analizy operatorskie wybranych scen filmowych. 

PODSTAWY TECHNIKI DŹWIĘKOWEJ
Zapis dźwięku w kamerze. 
Zewnętrzny sprzęt dźwiękowy, mikrofony, miksery, rejestratory. 
Podstawowe zasady rejestracji dźwięku. 

PODSTAWY REŻYSERII FILMOWEJ
Podstawy języka filmowego. 
Budowa scenariusza. 
Casting. 
Zasady pracy z aktorami. 

POSTPRODUKCJA
Zapis i archiwizacja materiałów. 
Podstawy montażu. 
Koloryzacja. 

CZAS TRWANIA
100 godzin zajęć praktycznych i teoretycznych. 

TERMIN
Kwiecień – maj 2013. 

Zajęcia odbywają się w systemie weekendowym, szczegółowy plan zajęć ustalony zostanie w porozumieniu ze słuchaczami.

OPŁATY
1.700 zł płatne po zakwalifikowaniu uczestnika. 

REKRUTACJA
Osoby zainteresowane powinny przesłać wypełniony formularz zgłoszeniowy na adres slawomir.pultyn@gsf.pl Na zgłoszenia czekamy do 29 marca. Liczba miejsc ograniczona.




  • „Wszystko dla mojej przyjaciółki” w konkursie festiwalu New Directors, New Films w Espinho w Portugalii!

  • „Wszystko dla mojej przyjaciółki” Lulu Pomorovej zostanie zaprezentowane w konkursie filmów studenckich NEXXT jednego z najważniejszych światowych festiwali, wspierających młodych twórców – New Directors, New Films w Espinho w Portugalii. Festiwal odbędzie się w dniach 19 – 26 czerwca i zaprezentuje ponad 200 długometrażowych i krótkometrażowych filmów debiutujących reżyserów, którzy będą mieli okazję spotkać się z ponad 800 najbardziej wpływowymi przedstawicielami światowej branży filmowej. W tym roku wśród prowadzących seminaria, klasy mistrzowskie i otwartych na indywidualne spotkania z początkującymi twórcami są m.in. meksykański reżyser, zdobywca Nagrody Jury w Cannes Carlos Reygadas, zdobywczyni Oscara za „Brave” Brenda Chapman, aktorka Noomi Rapace, montażyści Yorgos Mavropsardis (filmy Yorgosa Lanthimosa)i Melody London (legendarne filmy Jima Jarmusha jak np. „Kawa i papierosy”, „Inaczej niż w raju”, „Poza prawem”) oraz reżyserzy obsady: Nancy Bishop .(„Mission Impossible”, „Hellboy”, „Snowpiercer”), Caprice Crawford i Jo Monteiro.

  • „Sabina” w konkursie filmów krótkometrażowych 23. Festiwalu Filmowego w Sopocie!

  • „Sabina” Diany Zamojskiej zostanie zaprezentowana w konkursie filmów krótkometrażowych nadchodzącego 23. Festiwalu Filmowego w Sopocie, odbywającego się w dniach 3 – 11 czerwca. Pokazy konkursowych filmów krótkometrażowych odbędą się w dniach 7 – 9 czerwca i obejmą 18 fabularnych filmów krótkometrażowych z całego świata. Najlepsze filmy konkursu zostaną wyłonione przez Publiczność.

Więcej aktualności