Warsztat operatorski z elementami reżyserii, montażu i dźwięku

Gdyńska Szkoła Filmowa oraz Pultyn Studio organizują warsztat operatorski z elementami reżyserii, montażu i dźwięku. 

Warsztat operatorski z elementami reżyserii, montażu i dźwięku

Celem warsztatu jest praktyczne zapoznanie słuchaczy z tajnikami zawodu operatora obrazu. Podczas 100 godzin zajęć, słuchacze poznają podstawowe narzędzia pracy operatora oraz sposoby ich wykorzystania na planie filmowym. Obok techniki i technologii omawiane będą zagadnienia estetyczne oraz zasady języka filmowego. Słuchacze zapoznają się także z elementami reżyserii, realizacji dźwięku i montażu w zakresie niezbędnym w pracy operatora.

Warsztaty prowadzić będą wykładowcy Gdyńskiej Szkoły Filmowej.

Uczestnicy którzy ukończą warsztat i zrealizują indywidualne ćwiczenie, otrzymają dyplom ukończenia wraz z oceną ich pacy.


PROGRAM

TECHNIKA I TECHNOLOGIA FILMOWA

Percepcja widzenia. Oko a obiektyw.

Budowa obiektywów, ogniskowa, głębia ostrości, kąt widzenia, rodzaje obiektywów.

Przysłona, migawka, czas ekspozycji, czułość.

Teoria barw.

Budowa kamery, rodzaje kamer, obsługa.

Zapis cyfrowy a zapis analogowy.

Osprzęt filmowy, rodzaje i sposoby wykorzystania.

Światło, budowa, rodzaje, właściwości.

Pomiar światła.

Kamery filmowe a VDSLR 



SZTUKA OPERATORSKA

Rola operatora w powstawaniu filmu.

Struktura ekipy filmowej. Pion operatorski.

Kreowanie przestrzeni filmowej, style oświetlenia.

Kompozycja, kolor, rytm.

Plastyka obrazu filmowego i metody jej kontroli.

Inscenizacja, ruchy kamery. Schematy oświetlenia.

Wykorzystanie optyki i filtrów zdjęciowych.

Analiza scenariusza pod kątem zdjęć, scenopis, storyboard.

Dokumentacja operatorska.

Operator w filmie fabularnym i dokumentalnym.

Analizy operatorskie wybranych scen filmowych. 



PODSTAWY TECHNIKI DŹWIĘKOWEJ

Zapis dźwięku w kamerze.

Zewnętrzny sprzęt dźwiękowy, mikrofony, miksery, rejestratory.

Podstawowe zasady rejestracji dźwięku. 



PODSTAWY REŻYSERII FILMOWEJ

Podstawy języka filmowego.

Budowa scenariusza.

Casting.

Zasady pracy z aktorami. 



POSTPRODUKCJA

Zapis i archiwizacja materiałów.

Podstawy montażu.

Koloryzacja. 



CZAS TRWANIA

100 godzin zajęć praktycznych i teoretycznych. 



TERMIN

styczeń – marzec 2014. Zajęcia odbywają się w systemie weekendowym. 



Planowane terminy zajęć:

18, 25, 26 stycznia

8, 9. 22, 23 lutego

1, 2, 8, 9, 22, 23 marca 



OPŁATY

2.000 zł płatne po zakwalifikowaniu uczestnika. 



REKRUTACJA

Osoby zainteresowane powinny przesłać wypełniony formularz zgłoszeniowy na adres slawomir.pultyn@gsf.pl Na zgłoszenia czekamy do 10 stycznia 2014 . Liczba miejsc ograniczona.

  • „love_proxy”, „Przyciąganie” i „Przystań” w programie NY New Filmmakers Plus w Nowym Jorku!

  • „love_proxy” Marcina Niemkiewicza, „Przyciąganie” Aleksandry Szczepaniak i „Przystań” Diany Szczotki zostaną zaprezentowane w ramach kolejnej edycji programu NY New Filmamkers Plus w Nowym Jorku. Trwająca w dniach 1 -30 września edycja programu, organizowanego przez Anthology Film Archives w NY, obejmie, obok filmów z Gdyni, produkcje zrealizowane przez młodych twórców m.in. z Anglii, Chin, Iranu, Korei i USA.

  • „love_proxy” nagrodzone w San Francisco!

  • „love_proxy” Marcina Niemkiewicza zdobyło Nagrodę dla Najlepszego Filmu Krótkometrażowego w konkursie Sci-Fi Short & TV Awards w San Francisco. „love_proxy” było jedną z 27 nominowanych do Nagród produkcji, w zdecydowanej większości powstałych w USA. Uroczysta Gala dla zwycięzców Nagród odbędzie się 15 września.

  • „Nic poważnego” nagrodzone Grand Prix 17. Solanin FF w Nowej Soli!

  • „Nic poważnego” Kamila Czudeja zdobyło Grand Prix oraz Nagrodę Jury Młodych 17. Festiwalu Filmów Niezależnych Solanin FF, który odbył się w Nowej Soli w dniach 20 – 24 sierpnia. Jury przyznało filmowi Grand Prix za: „dobrą, prawdziwą opowieść, doskonałe aktorstwo i głębokie emocje wyrażone znakomitym językiem. Przewrotny tytuł zapowiada poważny temat, a realizacja dokonała się w duchu najlepszych tradycji polskiej szkoły filmowej”.

Więcej aktualności