A Day Like Today

Ania is driving her daughter, Basia, to a casting for a talent show. The girl is acting weird, yet the mother doesn’t seem to notice it. When her turn to perform comes, Basia suddenly rushes off from the stage. Ania has to face her own insecurities to notice and understand her daughter’s needs.
2019 | Film fabularny w reż. Magdy Strzyżyńskiej

Wystąpili / Cast
Marta Malikowska
Julia Totoszko
Katarzyna Figura
Tymon Tymański
Olo Walicki
Marek Głuszczak
Agata Minowska
Joanna Majewska
Tola Smuk
Rafał Kowal
Hanna Łubieńska
Bogna Morawska

Reżyseria / Directed by: Magda Strzyżyńska
Scenariusz / Written by: Yuliya Yukhymets
Zdjęcia / Director of Photography: Michał Modlinger
Montaż / Edited by: Anna Maria Filipow
Dźwięk / Sound: Klaudia Sadowska
Dźwięk na planie / Sound Recordist: Piotr Pastuszak
Scenografia / Set Decorator: Piotr Jurek
Kostiumy / Costume Designer: Agata Minowska, Magda Strzyżyńska
Charakteryzacja / Make-Up Artist: Marta Mittlener
Opiekun artystyczny / Artistic Supervision: Anna Jadowska
II reżyser / 1st Assistant Director: Maria Wider
II reżyser biurowy / 2nd Assistant Director: Dorota Zalewska
Asystent reżysera / 2nd Assistant Director: Yuliya Yukhymets
Bartek Paduch
Script / Script Supervisor: Maks Nowicki
Asystent operatora obrazu / Focus Puller: Krzysztof Zawieja
Asystent kamery / Camera Assistant: Tomasz Specjał
Oświetlenie / Gaffer: Łukasz Czacza Proch
Best boy: Stanisław Horodecki
Asystent scenografa / Set decorator assistant: Mieszko Popławski
Rekwizytor / Property Master: Marek Głuszczak
Garderobiana / Wardrobe: Julia Popławska
Charakteryzacja statystów / Make-Up Artist Assistant: Zuzanna Jackowska,
Katarzyna Wilkowska, Magda Minta
Kierownik planu / Stage Manager: Maciej Jagielski
Klaps / Clapper: Marek Głuszczak, Dorota Zalewska
Location scout: Alicja Jelińska
Koordynacja statystów / Coordination of extras: Dorota Zalewska
Konsultacja FX / FX consultation: Tomasz Bykowski
Konsultacja dźwiękowa / Sound Supervision: Katarzyna Figat
Korekcja barwna / Color Correction: Piotr Putko | Color Engine
Making of: Przemek Snopek
Fotosy: Michał Matwijow
Public relations / Public relations manager: Marcin Borchardt
Kierownik biura GSF / GSF Office Coordinator: Marta Drankiewicz

Opieka scenariuszowa / Screenplay Supervision: Grzegorz Łoszewski
Opieka montażowa / Editing Supervision: Irena Siedlar
Opieka operatorska / Cinematography Supervision: Sławomir Pultyn, Andrzej
Jaroszewicz PSC, Arkadiusz Tomiak PSC
Konsultacja operatorska / Cinematography Consultants: Jacek Bławut
Scenariusz powstał na pierwszym roku zajęć scenopisarstwa w PWSFTViT w Łodzi / The script was made during the first year of screenwriting classes at the PWSFTViT in Łódź
Muzyka / Music: Maja Pietraszewska – Koper
W filmie wykorzystano utwór / Songs used in the film “Jestem motylem” Jędrzeja Bączyka, “Let’s go dancing” Hanny Łubieńskiej, “Wracam wciąż” Bogny Morawskiej

Tłumaczenie/Translation: Agata Dzik, Gabriela Łazarkiewicz

Kierownik produkcji / Production Manager: Joanna Pultyn
Producent / Produced by: Leszek Kopeć, Jerzy Rados
Gdyńska Szkoła Filmowa
Film współfinansowane przez Państwowy Instytut Sztuki Filmowej/ The film is co-financed by the Polish Film Institute

©Pomorska Fundacja Filmowa w Gdyni
Gdynia, 2019

  • Special Mention for ”Transgression” at the Porto Femme FF

  • Presented in the Student Films Competition, Diana Szczotka ‘s ”Transgression” got Special Mention at the Porto Femme Film Festival that took place between April 16th-21st. The festival featured numerous films directed by women from around the world in nine thematic sections.

More news